niedziela, 8 sierpnia 2010

Zawijane słodkości...

Rolada brzoskwiniowo-morelowa

Ciasto najlepiej smakuje schłodzone. Krem lubi lodówkę! Ja oczywiście byłam niecierpliwa i pokroiłam roladę jakąś godzinkę po zawinięciu. W rezultacie moje kawałki się rozpadały... Jednak na drugi dzień ciasto (a raczej to co z niego zostało) stężało idealnie! I nareszcie mogłam zrobić ładne zdjęcie.




Składniki na biszkopt:

3 jajka,
pół szklanki cukru,
4 łyżki mąki pszennej, 
4 łyżki mąki ziemniaczanej,
szczypta soli,
3 łyżki gorącej wody.

Składniki na krem:

3 żółtka,
2 budynie śmietankowe,
700 ml mleka,
3/4 szklanki cukru,
3/4 kostki masła (około 170 g).
3 brzoskwinie,
około 3 łyżki dżemu morelowego (z dodatkiem cynamonu).

Żółtka zetrzeć z cukrem, dodając stopniowo 3 łyżki wody (wtedy cukier lepiej i szybciej się rozpuści). Dodać obie mąki, wymieszać. Dodać ubite białka ze szczyptą soli. Ciasto rozsmarować na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec 10-15 minut w piekarniku o temperaturze 20 st. C. Wyjąć ciasto na wilgotną ściereczkę, zawinąć i poczekać aż ostygnie.
W tym czasie można zrobić krem: zmiksować żółtka z cukrem i proszkiem budyniowym. Wlać do gotującego się mleka i gotować aż powstanie gesty budyń. Ostudzić. Ostudzony budyń połączyć z masłem na gładki krem. Schłodzić.
Ostudzone już ciasto wysmarowałam przepysznym dżemem morelowym (wyrób mojej siostry!). Następnie rozsmarowałam większą część kremu i ułożyłam pokrojone drobno brzoskwinie. Zrolowałam. Wierzch rolady posmarowałam resztą kremu i ozdobiłam plasterkami brzoskwini. 

7 komentarzy:

  1. świetnie wygląda, a brzoskwinie i morele, to normalnie pychaa;))

    OdpowiedzUsuń
  2. jej nawet mój dżemik się załapał :) ale miło...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciastella-dzięki :)
    Ola-Twój dżemik załapał się, ale niestety Ty się nie załapałaś na ciasto :(

    OdpowiedzUsuń
  4. brzoskwinie i morele to dobrany duet :)

    OdpowiedzUsuń
  5. smakowita rolada:) z brzoskwiniami i morelami musi smakowac pysznie:)
    a ja tez robilam rolade, ale juz nie ma po niej sladu...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...