sobota, 2 października 2010

Kolory jesieni...

Zupa dyniowa ze świeżym majerankiem

Zupę podajemy z grzankami lub z prażonymi pestkami dyni... Ale dobrze smakuje też bez żadnych dodatków. 




Składniki:

około 50 dag miąższu dyni,
1 mała cebulka, 
garść listków świeżego majeranku,
1 łyżeczka przyprawy curry,
3 łyżki kwaśnej śmietany,
1/2 łyżeczki sproszkowanej gałki muszkatołowej,
1 łyżeczka koncentratu pomidorowego,
sól, pieprz,
liść laurowy, ziele angielskie, listek lubczyku.

W rondelku zeszklić cebulkę na niewielkiej ilości oleju. Następnie dodać miąższ dyni pokrojony w kostkę, oprószyć curry. Wszystko razem dusimy chwilkę (5 minut). Do rondelka dolewamy wodę (lub bulion warzywny), na oko, tak aby przykryła całą dynię. Wrzucamy jeszcze listek laurowy i dwa ziarenka ziela angielskiego. Gotujemy do momentu kiedy dynia będzie miękka. Pod koniec gotowania dodać listki majeranku.

Wyjmujemy z zupy listek laurowy i ziele angielskie. Miksujemy na gładki krem. Dodajemy śmietanę, koncentrat pomidorowy i jeszcze wstawiamy na mały ogień, dodając przyprawy - gałkę muszkatołową, sól i pieprz. dodałam też mały listek lubczyku. 

5 komentarzy:

  1. fajna zupka:)ja właśnie mam w piwnicy średnią dynię i zastanawiam się co z nią zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio się przekonuję, że dynia jest bardzo uniwersalnym warzywem i można z niej zrobić niemalże wszystko ;) pyszne jest risotto z dynią i dowolnymi grzybkami (ja zrobiłam z rydzami),ale niestety nie miałam aparatu przy sobie i nie mogłam go uwiecznić :( a miało tak piękny kolor...

    OdpowiedzUsuń
  3. prawda, jesień w smaku i kolorze ;]

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała zupa na chłodny wieczór, kiedy wraca się do domu przemarzniętym po całym dniu bieganiny...aż się cieplej robi na sercu ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...