wtorek, 22 lutego 2011

Ziołowo i oliwkowo...

Ziołowe bułeczki

Podczas czytania tego posta można zauważyć pewne podobieństwa do Klusek na parze oraz do  Bułeczek z makiem. Nie przypadkowo, ponieważ bazowałam na obu przepisach.




Składniki na 16 bułek:


2 szklanki mąki,
2 jaja,
1/2 szklanki letniego mleka,
1/2 łyżeczki cukru,
1/3 szklanki oliwy z oliwek,
szczypta soli, 
3 dag drożdży,
2 łyżki dowolnej mieszanki ziołowej (np. zioła prowansalskie).
Mąkę należy przesiać do miski, zrobić w niej małe wgłębienie i tam pokruszyć drożdże, wsypać cukier, polać mlekiem i lekko wymieszać. Następnie odstawić w ciepłe miejsce. Ja czekam około 15 minut. Po tym czasie należy dodać dwa jaka, oliwę z oliwek oraz zioła i sól. Wszystko razem wyrabiamy na puszyste drożdżowe ciasto. 
z ciasta należy uformować bułeczki (z tej ilości zrobiłam ich 16 - na początku wydają się niewielkie, ale bardzo szybko podwajają swoją wielkość). Uformowane bułeczki okładać na blasze wyłożonej papierem do wypieków i pozostawić jeszcze, pod przykryciem na około 30 minut do wyrośnięcia.
Bułeczki piekłam w piekarniku rozgrzanym do 220 st. C z termoobiegiem przez 5 minut, a następnie w 200 st. C przez kolejne 5 minut (do 10). 
Potem juz tylko delektuj się aromatycznym domowym pieczywem. Te bułeczki wyśmienicie smakują maczane w miodzie i oliwie z oliwek. Spróbuj takiego połączenia - naprawdę warto!

3 komentarze:

  1. śliczne bułeczki!
    z ziołami... do tego tylko serek naturalny. zrobiłam się głodna... ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. ziołowe wypieki są przepyszne! lubię je zarówno na śniadanie, jak i do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...