sobota, 9 lipca 2011

Smaki dzieństwa #2: ryżowe szyszki

Szyszki z ryżu preparowanego


Wam też kojarzą się z dzieciństwem? Oj byłam łasa na takie przysmaki... i w końcu udało mi się kupić ryż zrobić je samodzielnie.

  



Składniki:


500g masy kajmakowej,
100 g ryżu preparowanego,
100 g masła,
wiórki kokosowe.

W rondelku rozgrzej masę kajmakową i połącz ją z masłem.
Przygotuj 2 miski, do każdej wsyp po połowie ryżu. Ryż połączyłam z masą kajmakową, a do jednej miski wsypałam też wiórki kokosowe. Teraz należy formować kuleczki/szyszki, układać je na pergaminie i poczekać aż zastygną. Szyszki mogą być dowolnej wielkości
Moje szyszki są z masą kajmakową, ale również można je zrobić roztapiając w rondelku krówki i łącząc je z masłem (ta sama gramatura). Z krówkami szyszki powinny się lepiej lepić.

13 komentarzy:

  1. I love it:))) co za wspomnienia...to była chyba pierwsza rzecz którą zrobiłam w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, te szyszki to smaki z dziecinstwa, sa pyyycha:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam ich całe wieki! Ja takie szyszki pamiętam z masą czekoladową. Co za wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. qualietta - wystarczy do masy kajmakowej dodać łyżkę ciemnego kakao i będą szyszki czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm uwielbiam! choć nigdy w życiu nie robiłam! czas to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też ich już dawno nie jadłam... chyba warto je ponownie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och uwielbiam wprost, mnie też kojarzą się z dzieciństwem, kiedy robiło się coś z niczego. Występują często u mnie na deser, raz nawet na blogu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robiłam szyszki z ryżu ale czekoladowe, z orzechami. Fajnie się je robi i są smaczne.

    Twoje szyszki kojarzą mi się z wyjściami na spacery z rodzicami: do ZOO, do Łazienek, Do Parku Saskiego, na Stare Miasto... Ciepły, słoneczny Dzień Dziecka...

    Ah, to były czasy... ;)

    Pozdrawiam, Cottie

    OdpowiedzUsuń
  9. Pewnie, ze sie kojarza! Uwielbialam szyszki, teraz tez z checia bym taka schrupala :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygladają bardzo apetycznie:)
    Aż chce się srobić i zjeść,stąd pytanie gdzie można kupić masę kajmakową?

    OdpowiedzUsuń
  11. Masę kajmakową (inna nazwa to masa krówkowa) można kupić niemal w każdym sklepie. Sprzedawana jest w puszkach. Można też kupić mleko skondensowane w puszce i samemu ugotować masę kajmakową, ale to zajmuje dużo czasu. Innym rozwiązaniem jest roztopienie cukierków "krówki" ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszne! Do swoich szyszek dodałam jeszcze odrobinę rumu - trudno oderwać się od podjadania z garnuszka ;) Dla mnie prościej było wrzucić ryż do rondelka z kajmakiem, bo miałam wrażenie, że dzięki temu kajmak nie wychładza się przy przelewaniu i łatwiej go wymieszać z ryżem.
    Dziękuję za cudny [i do tego szybki!] przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że moje przepisy się sprawdzają :)
      pozdrawiam

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...