niedziela, 14 sierpnia 2011

Smaki dzieciństwa #4: zupa ogórkowa

Zupa ogórkowa


Kolejna zupa z cyklu "smaki dzieciństwa". A Wam jakie zupy najbardziej zapadły w pamięć? W dzieciństwie na pytanie: "Jaka jest twoja ulubiona zupa?", bez dłuższego zastanawiania się odpowiadałam "ogórkowa!". Teraz mój gust nieco się poszerzył, ale nadal zupę ogórkową uwielbiam.


Składniki:


6 kiszonych ogórków,
2 litry bulionu warzywnego,
ugotowana marchewka, pietruszka i seler (z bulionu) pokrojone w kostkę,
4 ziemniaki,
kwaśna śmietana + łyżka mąki,
duże ilości koperku,
sól i pieprz do smaku.

Ugotuj bulion z włoszczyzny dodając do niego kilka ziaren jałowca i ziela angielskiego oraz liście laurowe.
Osobno ugotuj ziemniaki pokrojone w kostkę.
Do czystego bulionu dodaj starte na tarce o dużych oczkach ogórki, wraz z odrobiną soku, żeby zupa była kwaśniejsza. Dodaj ugotowane ziemniaki, oraz jarzyny pokrojone w kostkę.Na koniec dodaj do zupy kwaśną śmietanę (najlepiej 18 %) i wymieszaną z łyżką mąki. Dodaj dużo koperku.
Ja doprawiam jeszcze dużą ilością świeżo mielonego pieprzu, bo uwielbiam kiedy zupa jest nie tylko kwaśna, ale i pikantna :)

13 komentarzy:

  1. uwielbiam! koniecznie z ryżem:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, a ja z ryżem nigdy ogórkowej nie jadłam... muszę to kiedyś wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, tylko dlaczego nie na rosołku?

    ..................
    http://dietadlafaceta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie,z ryżem brzmi dziwnie ale trzeba wszystkiego spróbować. Ogórkowa razem z pomidorówką są u mnie cały czas na pierwszym miejscu:). Czasami z lenistwa kupuję gotowy przecier ogórkowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogórkowa i pomidorowa...zdecydowanie:) teraz do obu dodaje kurkumę ale i tak zostaja dla mnie babcinymi smakami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno już nie jadłam ogórkowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. od kilku dni chodzi za mną taka ogórkowa z dzieciństwa :) chyba w tym tygodniu jej się nie oprę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak pomidorowa i ogórkowa to najbardziej pamiętne zupy dzieciństwa i zarazem moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem dość wiekowym panem i jadłem wiele zup tego typu ale TAKIEJ dobrej jeszcze nie.
    jest to zdanie całej rodzinki.w tej chwili robię kolejną
    z poszanowaniem Z....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że moje przepisy doceniane są przez kolejne osoby :)

      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. ogorkowa jest lepsza, kiedy starte ogorki podsmazymy na patelni na lyzce masla przed wrzuceniem do zupy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wiem, moja mama tak robi.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...