wtorek, 9 sierpnia 2011

Uwielbiam włoską kuchnię...

Spaghetti z cukiniowym pesto


Ponieważ dysponuję ostatnio dużymi ilościami cukinii, wymyślam coraz to nowe sposoby jej wykorzystania. Na niejednym już blogu spotkałam się z przepisem na pesto z cukinii, które wyglądało bardzo apetycznie, dlatego postanowiłam sama takie zrobić i nie zawiodłam się, bo pesto z cukinii jest naprawdę smaczne.



Składniki ("na oko"):


cukinia,
kilka listków bazylii,
pestki dyni,
oliwa z oliwek,
czosnek,
sól i pieprz.

Cukinię, nie obierając jej pokrój w kostkę i podduś na małej ilości oliwy z oliwek. 
Pestki dyni upraż na suchej patelni.
Listki bazylii opłucz, a czosnek pokrój w kostkę. 
Ostudzoną cukinię, czosnek, bazylię oraz pestki dyni zmiksuj ze sobą za pomocą blendera (tradycyjne pesto jest ucierane w moździerzu). Dopraw solą i pieprzem oraz oliwą z oliwek.
Makaron ugotuj, oczywiście al'dente, dodaj pesto i rozkoszuj się niesamowitym, kremowym smakiem pesto :)
To pesto jest w wersji wegańskiej, ale oczywiście można do niego dodać ser.

6 komentarzy:

  1. Jako, że cukinie rozszalały się u nas na dobre - przepis " kupuję". Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako że ostatnio bardzo sie zaprzyjaźniłam z cukinią przepis wędruje do zakładek i szybkiego wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cukiniowe eksperymenty jeszcze przede mną, ale pesto? pierwszy raz spotkałam i bardzo mi się spodobało, lubię takie makarony oblepione sosem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kilka różnych wersji perto, ale cukiniowej jeszcze nie. I najwyższy czas to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też kocham włoską i wszelakie pesto, bazylia, groszek, pietruszka ... :) A cukini jeszcze nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę warto, dlatego wszystkich zachęcam do wypróbowania przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...