środa, 29 lutego 2012

Ślimak,ślimak pokaż rogi - dam ci sera na pierogi!

Leniwe pierogi na leniwy środek tygodnia


Dlaczego leniwe? Bo w wersji uproszczonej - pierogi pozbawione ciasta - robimy tylko nadzienie, formujemy kluski i już. Pierogi leniwe składają się przede wszystkim z twarogu, można dodać do nich odrobinę mąki. Niektórzy dodają też utłuczone ziemniaki. Moja wersja - bardzo szybka i bardzo smaczna, w sam raz na szybki obiad po powrocie z pracy. Można zjadać je na słodko... Ja jednak nie lubię słodkich obiadów, dlatego postanowiłam zjeść pierogi z masełkiem czosnkowym! 

Składniki:


1 kostka twarogu,
1/2 szklanki mąki,
1 jajko,
sól,
masło, czosnek i koperek do podania.

Z twarogu, mąki, jajka ugnieć ciasto na kluski, doprawiając je odrobiną soli. Zagotuj wodę w głębokim garnku (tak aby wszystkie kluski ugotować za jednym razem). Z ciasta uformuj wałeczek i podziel go na niewielkie rąby (tak jak kopytka). Wrzucaj do wrzątku. Gotuj w osolonej wodzie przez kilka minut.
Masło wymieszaj z przeciśniętym przez praskę czosnkiem oraz solą i drobno posiekanym koperkiem. Podawaj pierogi z masełkiem. Smacznego!

4 komentarze:

  1. uwielbiam takie leniwe obiadki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieki nie robiłam. Dla mnie byłyby świetne na leniwy weekend

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie też takie pierożki pasują idealnie na spokojny na weekend

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...