niedziela, 6 stycznia 2013

Szybki i zdrowy obiad dla zapracowanych

Dania Babci Zosi oraz chrupiące paszteciki z kaszą gryczaną i grzybami


Nareszcie znalazłam czas, żeby zająć się tym wpisem. Jeszcze przed świętami otrzymałam paczkę od firmy SyS ze smakowitymi Daniami Babci Zosi. Są to gotowe dania na bazie suszonych warzyw i owoców, bez dodatku wzmacniaczy smaku, sztucznych aromatów czy barwników. Przetestowałam i z czystym sumieniem mogę je Wam polecić. 




Oczywiście, dużo lepiej jest wykazać się w kuchni pomysłowością i własną inwencją. Jednak nie zawsze jest na to czas. Zamiast napychać się suchym prowiantem, lepiej sięgnąć po zdrowe, gotowe danie na ciepło, którego przyrządzenie nie zajmie więcej niż 20-30 minut. Można oczywiście samodzielnie wzbogacić potrawę - dodając świeże warzywa lub zwiększając ilość któregoś ze składników. Na przykład, moim zdaniem, do kaszy jęczmiennej z soczewicą warto dosypać jeszcze trochę czerwonej soczewicy, bo jest jej naprawdę za mało. 



Można też zdecydować się na większą kreatywność i stworzyć z Dania Babci Zosi zupełnie nowe danie. Na przykład na bazie kaszy gryczanej z grzybami powstaną znakomite hreczniaki - wystarczy dodać biały ser i ewentualnie kiszoną kapustę. 

Ja postanowiłam zrobić, z kaszy gryczanej z grzybami...

chrupiące paszteciki z francuskiego ciasta

1 opakowanie kaszy gryczanej z grzybami
1 cebulka
oliwa z oliwek
1 jajko
pęczek natki pietruszki
odrobina soli
opakowanie gotowego francuskiego ciasta

Kaszę przyrządziłam według przepisu na opakowaniu. Na patelni zeszkliłam drobno posiekaną cebulkę. Następnie dodałam do niej ugotowaną kaszę z grzybami i zamieszałam, żeby składniki się połączyły. Kiedy kasza wystygła, dodałam do niej jajko oraz posiekaną pietruszkę - farsz gotowy! Ciasto francuskie podzieliłam na parzystą liczbę kwadracików. Na połowie kwadratów ułożyłam po kuleczce farszu, każdy przykryłam wolnym kwadratem i dokleiłam brzegi. Ułożyłam je na blasze, posmarowałam rozmąconym jajkiem i posypałam sezamem. Piekłam w temperaturze 220 st. C przez około 20 minut. 

Farsz ten można urozmaicić białym serem lub kapustą kiszoną. 



Podsumowując, produkty firmy SyS to bardzo dobry wybór. Wśród Dań Babci Zosi, moim faworytem jest kapuśniak z suszonych warzyw  - smakuje jakby był przyrządzony ze świeżej kapusty, wystarczy dodać trochę ziemniaczków i garnek zupy dla 4 osób gotowy! Od jakiegoś czasu sięgam też  po suszone warzywa tego producenta. Warto mieć je zawsze pod ręką, kiedy trzeba zrobić szybki wywar warzywny albo wzbogacić smak zupy. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...