czwartek, 14 listopada 2013

Lawendowe ciasteczka

Wypieki z dodatkiem lawendy sprawiają, że w całym domu cudownie pachnie. Oczywiście jeżeli przesadzimy z lawendą, ciasteczka będą smakowały mydłem. Ale jeśli dodamy jej odpowiednią ilość, będą smakowały i pachniały znakomicie. Warto spróbować. To mój drugi wypiek z dodatkiem lawendy. Pierwsze było ciasto morelowe


Składniki:

Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki (z moją modyfikacją: dodatek oliwy z oliwek). 
  • 200 g masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 żółtko
  • szczypta gruboziarnistej soli morskiej
  • 1 łyżka suszonych kwiatków lawendy
  • otarta skórka z 1/2 cytryny
  • 1,5 szklanki mąki
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
Składniki zagnieść ze sobą tak, aby powstało dość plastyczne, niekruche i nieprzywierające do dłoni ciasto. Jeżeli jest za suche, trzeba dodać jeszcze odrobinę oliwy. Ciasto podzielić na 2 kawałki - z każdego uformować wałeczek, owinąć go folią spożywczą i włożyć do lodówki na co najmniej 2 godziny (maksymalnie 3 dni). Jeżeli chcemy przyspieszyć pieczenie, możemy włożyć ciasto do zamrażalnika. Kiedy będzie zastygłe, kroimy je na plasterki i układamy na blasze wyłożonej pergaminem. Pieczemy w 170 st. C  przez około 12-14 minut.

3 komentarze:

  1. Strasznie jestem ciekawa jak smakują takie ciacha z dodatkiem kwiatów lawendy :) Skoro twierdzisz, że warto spróbować to biegnę po składniki i piekę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj o cukrze ;) Ja go zapomniałam wymienić w składnikach. Już się poprawiam :)

      Usuń
  2. Kurcze a ja dotąd nie wiedziałam co robić z tą lawendą;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...