wtorek, 5 sierpnia 2014

BUCHTY Z JAGODAMI

Jest to w zasadzie bardzo podobny przepis do drożdżowych "ślimaków", jeżeli chodzi o proporcje składników na ciasto. Drożdżowe ciasto z tej receptury jest bardzo miękkie i puszyste, nie wysycha zbyt szybko. Po prostu rozpływa się w ustach! 

Składniki:

  • 500 g mąki
  • 30 g drożdży
  • 50 g cukru
  • 1/4 l letniego mleka
  • 40 g masła
  • 2 jaja
  • 1 łyżeczka soli
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 6 łyżek roztopionego masła
  • 8 łyżek brązowego cukru
  • około 2 szklanek jagód
  • ok. 100 g masła na dno tortownicy i do posmarowania bułeczek

Mąkę przesiać do miski. We wgłębieniu mąki przygotować rozczyn: wkruszyć drożdże, dodać trochę cukru, wlać mleko i zamieszać z niewielką ilością mąki. Pozostawić pod przykryciem przez 15 minut do wyrośnięcia.
Roztopione masło dodać do rozczynu razem z resztą cukru, jajami, solą, skórką cytrynową. Wyrobić ciasto drożdżowe. Pozostawić na 30 minut do wyrośnięcia.
W tym czasie można przygotować jagody. Umyte i oczyszczone z listków polać 6 łyżkami roztopionego masła i posypać 6-8 łyżkami brązowego cukru.
Wyrośnięte cisto podzieliłam na 16 części. Każdą część nadziałam około 1-2 łyżeczkami jagód. Na blachę wlałam połowę ze 100 g roztopionego masła. Ułożyłam bułeczki obok siebie. Odstawiłam do wyrośnięcia jeszcze na około 15 min. Przed wstawieniem do piekarnika posmarowałam resztą masła. Ewentualnie można wierzch posypać jeszcze brązowym cukrem. Piec w temp. 190 st. C na drugim od dołu poziomie piekarnika przez ok. 25-30 minut.

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...