wtorek, 11 stycznia 2011

Swojskie pierogi w kolorze "świński róż"

Pierogi z ziemniakami i grzybami


Do zrobienia tych pierogów zainspirował mnie przepis z blogu Kasza Prodżekt na te właśnie pierogi. Jest to potrawa regionalna z okolic Przemyśla. Muszę przyznać, że połączenie ziemniaków i grzybów jest bardzo na miejscu. Jest to potrawa niedroga, smaczna, a do tego 100% wegańska.




Składniki na ciasto:


2 szklanki mąki pszennej,
1/2 szklanki wrzątku,
4 łyżki koncentratu buraczanego,
sól,
oliwa.

Składniki na farsz:


6 średniej wielkości ziemniaków,
kilka suszonych podgrzybków,
cebula,
natka pietruszki,
szczypta mielonego kminku,
sól i dużo pieprzu.

Z podanych składników zagniatamy bardzo różowe ciasto na pierogi.
Ziemniaki ugotować i rozgnieść na gładkie pure. Grzyby moczyć przez kilka godzin a następnie gotować do miękkości. Ugotowane drobno pokroić. Cebulkę drobno pokrojoną podsmażyć na oleju, a następnie dodać do niej posiekane grzyby i jeszcze lekko podsmażać. 
Ziemniaki połączyć z grzybami i cebulką oraz z natką pietruszki i doprawić - farsz jest gotowy!
Wywar grzybowy można wykorzystać jako dodatek do czerwonego  barszczu!
Ciasto rozwałkowujemy dość cienko. Pierogi można lepić jak kto lubi najbardziej. Ja wykrawałam krążki szklanką, a sklejałam za pomocą widelca. Do jednego pieroga wkładałam około 1 łyżeczki farszu.
Gotowe pierogi wrzucamy do wrzącej, osolonej wody z odrobiną oleju. Gotować około 4-5 minut od wypłynięcia. Podawać z podsmażoną cebulką, z samym masełkiem lub nawet bez :)
Życzę smacznego!

...i pierogi przed wrzuceniem do buzi.

11 komentarzy:

  1. świetny mają kolor!
    a nadzienie... brzmi całkiem ciekawie, będę musiała wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. E tam świński... Piękny róż :) Mój ulubiony kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też uważam, że piękny!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Świński" w jak najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu ;)Też lubię róż :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Głos oddany! Jako wiecznie kombinująca " co by tu ugotować" matka wegetarianki jestem zachwycona Twoimi pomysłami i przepisami. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję bardzo za oddanie głosu :) i za miły komentarz. Bardzo się cieszę, że moje przepisy mogą być pomocne :D

    OdpowiedzUsuń
  7. mają piekny kolor!
    jakie kształtne, różowe. i pysznie nafaszerowane!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kika, wyszły fantastycznie, bardzo się cieszę :) Kiedyś mówiło się "majtkowy róż" ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. kolor mistrz.kopytka rożowe za mną teraz chodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. urocze są w tym swoim różowym kolorze.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...