czwartek, 25 lipca 2019

MUFFINY OWSIANE Z JAGODAMI LUB PORZECZKAMI

Lato to czas kiedy rodzą mi się w głowie najlepsze pomysły na pyszne ciasta z owocami i nie tylko. Jakie powinno być idealne ciasto na lato?  Moim zdaniem lekko słodkie, jogurtowe, odrobinę kwaskowate i z mnóstwem owoców w środku. Takie właśnie są muffiny owsiane z jagodami. Celowo nie upiekłam ciasta, ale babeczki ponieważ robi się je dużo szybciej. Fit babeczki to świetny sposób na szybki deser, gdy akurat mają do mnie wpaść niezapowiedziani goście. Ich wykonanie nie powinno zająć więcej niż godzinę, nie trzeba za wiele mieszać i miksować, a składniki, które są potrzebne zazwyczaj mam w kuchni. Dzięki błyskawicznemu wykonaniu są też dobrym pomysłem na śniadanie. W środku znajdują się płatki owsiane, jogurt, banan i owoce jagodowe, a więc wszystko to, co często gości w mojej owsiance.
Jak zwykle proponuję Wam ciasto bez cukru, ponieważ na dobre już zrezygnowałam z tego dodatku w mojej kuchni. Według mnie ksylitol czy erytrol godnie go zastępują. Czasem tylko używam małych ilości miodu, syropu klonowego lub syropu z daktyli, żeby coś dosmaczyć, np. placki, naleśniki czy ciasto bananowe. Próbowałam też przekonać się do stewii, ale trudno mi wymierzyć odpowiednie proporcje, by nie doprowadzić wypieków do katastrofy. Stewia u mnie w kuchni sprawdza się jedynie do lemoniady - dodaję dosłownie szczyptę, żeby zrównoważyć kwaśny smak cytryny i dziwny posmak stewii nie jest bardzo wyczuwalny.


Składniki na 12 muffinów:
  • 250 g mąki owsianej,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 2 jajka,
  • 1 szklanka jogurtu, kefiru lub maślanki,
  • ½ szklanki oleju rzepakowego,
  • ½ szklanki ksylitolu lub erytrolu,
  • porzeczki, borówki amerykańskie, jagody lub inne sezonowe owoce (ok. 200 g).
  1. Piekarnik rozgrzej do 175 stopni Celsjusza.
  2. W misce wymieszaj (np. za pomocą rózgi) ksylitol, jaja, jogurt i olej.
  3. Dodaj mąkę owsianą wymieszaną z proszkiem do pieczenia i sodą. Wymieszaj niezbyt dokładnie i dodaj owoce. Zamieszaj lekko, uważając żeby nie zmiażdżyć owoców.
  4. Ciasto przełóż do foremek. 
  5. Piecz przez 25-30 minut aż wierzch muffinek będzie rumiany.
Porady:
  1. Po przełożeniu ciasta do foremek, w każdą wcisnęłam jeszcze po 3 wielkie borówki amerykańskie, żeby fajniej wyglądały.
  2. Muffiny można podawać posmarowane jogurtem, posypane borówkami czy polane syropem daktylowym. Ciasto jest dość słodkie, więc będą super smakować też bez żadnych dodatków.

Wartość odżywcza 1 babeczce
Energia (kcal)
Białko (g)
Tłuszcze (g)
Węglowodany (g)
Błonnik (g)
205
4.54
11.5
26.12
2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...