niedziela, 14 kwietnia 2019

MARCHEWKOWY BUDYŃ OWSIANY


Skoro można zrobić budyń z kaszy jaglanej, to dlaczego by nie zrobić budyniu z płatków owsianych? Blendują się łatwiej, niż cokolwiek. Kremowa owsianka z dodatkiem masła orzechowego i marchewki stanowi bardzo pożywne śniadanie i chociaż przepis składnikowo niewiele się różni od tradycyjnej owsianki, to konsystencja robi różnice. Idealna dla wszystkich miłośników budyniów, kremów i wszelkiego rodzaju puddingów. 

niedziela, 7 kwietnia 2019

CHLEBEK BANANOWO-CZEKOLADOWY

Historia tego ciasta zaczęła się od tego, że zauroczyło mnie instagramowe zdjęcie autorstwa @gkstories: kawałek ciasta czekoladowego posmarowany masłem orzechowym, podpisany: "I have a feeling that you will be dreaming about warm, grilled chocolate & banana bread with maple and peanut butter puddles tonight." O tak! Zamarzyło mi się to ciasto, z takimi właśnie dodatkami. Też tak macie, że jak zobaczycie apetyczne zdjęcie na Facebooku, Pintereście lub Instagramie, to nie spoczniecie póki nie znajdziecie przepisu? Ja troszkę się nagimnastykowałam, żeby go znaleźć, bo nie było go ani na instagramowym koncie @gkstories, ani na stronie Green Kitchen Stories. Kiedy w końcu znalazłam przepis, troszkę go zmodyfikowałam i jest... Moje czekoladowe ciasto w środku jest bardzo wilgotne, prawie jak brownie, mocno czekoladowe i lekko bananowe - po prostu niebo!

czwartek, 4 kwietnia 2019

ZIELONY KOKTAJL Z SAŁATĄ I KIWI


Ten zielony, kwaskowaty i orzeźwiający koktajl poleca się na tę porę roku, jako super zastrzyk energii! W sklepach brakuje dobrych, świeżych warzyw i owoców pochodzących z polskich upraw, ale składniki tego koktajlu akurat można dostać teraz albo nawet przez okrągły rok w dość dobrej kondycji. 

niedziela, 31 marca 2019

BATATY FASZEROWANE SOCZEWICĄ I SALSĄ Z AWOKADO

Od kilku dni mamy wiosnę. Niestety nie można powiedzieć o wiośnie na talerzu, bo pyszne polskie warzywa i owoce nie zdążyły jeszcze wystarczająco urosnąć. Trzeba trochę poczekać i już wkrótce (pod koniec kwietnia i w maju) będziemy mogli cieszyć się wysypem młodych buraczków, szparagów, polską marchewką i kapustą (te na zdjęciu są niestety z Portugalii), słodkimi, soczystymi pomidorami i innymi smakołykami z warzywniaka. Póki co posiłkujemy się więc kiełkami, suchymi nasionami roślin strączkowych i egzotycznymi warzywami, owocami (takimi jak słodkie ziemniaki, awokado) czy całkiem dobrej jakości warzywami, które zdążyły już urosnąć na południu Europy. Kolorowe, faszerowane bataty wyrażają moją tęsknotę za wiosennym i letnim gotowaniem.


czwartek, 7 marca 2019

SMOOTHIE Z AWOKADO, GREJPFRUTA, GRUSZKI I ACAI

Połączenie cytrusów, awokado gruszki i jagód acai to koktajl, w którym znajdziemy dużo antyoksydantów, działających na jak tarcza przeciwko wolnym rodnikom. Witaminy C jest w nim prawie 2g! Do tego koktajl świetnie smakuje i ma sporo kalorii, więc może być samodzielnym posiłkiem, na przykład drugim śniadaniem albo posiłkiem przed porannym treningiem.

sobota, 2 marca 2019

ZIELONE KOTLECIKI Z CIECIERZYCY I PIETRUSZKI

Kotleciki prawie jak falafel, ale nie do końca, ponieważ zrobione są z ugotowanej ciecierzycy, a nie z surowej, jak w przypadku falafeli. Są też mniej zwarte, bardziej kruche i delikatne. Jest to lżejsza alternatywa dla tradycyjnego falafelu i z powodzeniem może go zastępować w podobnych połączeniach, np. zawinięte w tortilli lub lawaszu z sałatką i sosem jogurtowym.

niedziela, 17 lutego 2019

PUSZYSTE PLACKI Z MĄKI KOKOSOWEJ (BEZ GLUTENU, BEZ CUKRU)

Tak się składa, że mam pokaźne zapasy mąki kokosowej. Kupiłam jej sobie kiedyś kilogram i jeszcze dostałam pół kilo od koleżanki, której nie posmakowała. Niby fajnie, ale oprócz spodu to tarty banoffee nic innego, sensownego mi z tej mąki nie wychodziło. Aż do dziś! Po wielu nieudanych próbach, w końcu udało mi się opracować idealny przepis na placki (pankejki) z mąki kokosowej (z małym dodatkiem ryżowej). Z jogurtem i owocami komponują się doskonale!

środa, 6 lutego 2019

BURGER DYNIOWO-FASOLOWY Z PASTĄ Z GROSZKU

W tym burgerze tkwi podwójna moc strączków. Ogromna porcja roślinnego białka, które jest potrzebne nie tylko osobom na diecie wege, ale też wszystkim osobom, którym zdrowie nie jest obojętne i chcą się uchronić przed chorobami układu krążenia. W burgerze dyniowo-fasolowym z quinoa i pastą z groszku połączyłam produkty zbożowe z roślinami strączkowymi, dzięki czemu możemy mieć pewność, że dostarczamy sobie pełnowartościowego białka.

sobota, 2 lutego 2019

DWA SUPERKOKTAJLE: MARCHEWKOWO-POMARAŃCZOWY I MANGO Z KURKUMĄ

Po moich ostatnich przepisach chyba widać, że zimą mam fazę na jedzenie w kolorze pomarańczowym: zupa z batatem i soczewicą, placki marchewkowe i dyniowe kluseczki. Tym razem padło na koktajle w kolorze słońca (trochę słońca w środku zimy nie zaszkodzi). Przepisy są proste jak drut, do tego mają podobną kolorystykę, dlatego wrzucam obydwa na raz. Pierwszy jest warzywno-owocowy z marchewką, pomarańczą i imbirem, więc bardziej wytrawny i sycący, a drugi jest zdecydowanie słodszy i tłustszy, bo z mango i masłem orzechowym. Obydwa są bogate odżywczo, mają sporo witamin z owoców i co najważniejsze mają coś, czego brakuje sokom (nawet tym wyciskanym własnoręcznie w sokowirówce) - duuużo błonnika. 

poniedziałek, 28 stycznia 2019

KLUSECZKI DYNIOWE Z FASOLĄ, PESTO I POMIDORKAMI

Nieco pracochłonne, ale jakże satysfakcjonujące danie. Zrobiłam je z połowy niewielkiej dyni piżmowej, a kluseczek wyszło naprawdę sporo. Jeśli zrobicie podwójną porcję, czyli wykorzystacie całą dynię, naprodukujecie naprawdę dużo kluseczek, które można bez problemu zamrozić. Później wystarczy tylko podsmażyć zamrożone kluseczki na odrobinie oleju, zrobić do nich jakiś szybki sos pomidorowy, grzybowy, szpinakowy lub po prostu pesto i obiad w 15 minut gotowy!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...