środa, 6 lutego 2019

BURGER DYNIOWO-FASOLOWY Z PASTĄ Z GROSZKU

W tym burgerze tkwi podwójna moc strączków. Ogromna porcja roślinnego białka, które jest potrzebne nie tylko osobom na diecie wege, ale też wszystkim osobom, którym zdrowie nie jest obojętne i chcą się uchronić przed chorobami układu krążenia. W burgerze dyniowo-fasolowym z quinoa i pastą z groszku połączyłam produkty zbożowe z roślinami strączkowymi, dzięki czemu możemy mieć pewność, że dostarczamy sobie pełnowartościowego białka.

sobota, 2 lutego 2019

DWA SUPERKOKTAJLE: MARCHEWKOWO-POMARAŃCZOWY I MANGO Z KURKUMĄ

Po moich ostatnich przepisach chyba widać, że zimą mam fazę na jedzenie w kolorze pomarańczowym: zupa z batatem i soczewicą, placki marchewkowe i dyniowe kluseczki. Tym razem padło na koktajle w kolorze słońca (trochę słońca w środku zimy nie zaszkodzi). Przepisy są proste jak drut, do tego mają podobną kolorystykę, dlatego wrzucam obydwa na raz. Pierwszy jest warzywno-owocowy z marchewką, pomarańczą i imbirem, więc bardziej wytrawny i sycący, a drugi jest zdecydowanie słodszy i tłustszy, bo z mango i masłem orzechowym. Obydwa są bogate odżywczo, mają sporo witamin z owoców i co najważniejsze mają coś, czego brakuje sokom (nawet tym wyciskanym własnoręcznie w sokowirówce) - duuużo błonnika. 

poniedziałek, 28 stycznia 2019

KLUSECZKI DYNIOWE Z FASOLĄ, PESTO I POMIDORKAMI

Nieco pracochłonne, ale jakże satysfakcjonujące danie. Zrobiłam je z połowy niewielkiej dyni piżmowej, a kluseczek wyszło naprawdę sporo. Jeśli zrobicie podwójną porcję, czyli wykorzystacie całą dynię, naprodukujecie naprawdę dużo kluseczek, które można bez problemu zamrozić. Później wystarczy tylko podsmażyć zamrożone kluseczki na odrobinie oleju, zrobić do nich jakiś szybki sos pomidorowy, grzybowy, szpinakowy lub po prostu pesto i obiad w 15 minut gotowy!

czwartek, 24 stycznia 2019

JAK ODCZAROWAĆ OWSIANKĘ?

To, że owsianka jest zdrowa wiem od bardzo dawna. Od dzieciństwa. Mama uświadamiała mnie w tym prawie codziennie rano od kiedy poszłam do zerówki. Jako dziecko byłam więc przekonana, że owsianka jest zdrowa, ale i niesmaczna. Od czego było blisko do stwierdzenia, że "to co zdrowe jest bleee". Na szczęście przez owsiankę nie zniechęciłam się do zdrowego odżywiania i już jako dziecko lubiłam wiele wartościowych produktów. Praktycznie nie było warzyw i owoców, których bym nie lubiła. Teraz jestem dorosła, bogatsza o doświadczenie kulinarne oraz wiedzę dietetyczną i nareszcie potrafię zrobić owsiankę, która mi smakuje i jest zdrowa! Może i Wam zasmakuje? Przeczytajcie jak ją robię.

niedziela, 20 stycznia 2019

PLACKI JAK CIASTO MARCHEWKOWE

Moje śniadania wyglądają prawie zawsze tak samo - owsianka z bananem, która jednak za każdym razem wygląda i smakuje inaczej (napiszę o mojej idealnej owsiance następnym razem)! Jednak gdy nadchodzi weekend, pojawiają się pomysły na coś równie smacznego, ale bardziej pracochłonnego - placki, pankejki, naleśniki, racuchy. Tym razem pomyślałam sobie, że fajnie by było, gdyby wyglądały i smakowały, jak ciasto marchewkowe. Jak się Wam podoba taka wersja?

środa, 16 stycznia 2019

ROZGRZEWAJĄCA ZUPA Z BATATEM I SOCZEWICĄ

Zupy z dodatkiem mleczka kokosowego mają to do siebie, że kojarzą się z kuchnią tajską i... zawsze smakują! Moja zupa jest trochę kosmopolitanką, nie przypisuję jej żadnej narodowości. Znajdziecie w niej batata, pomidory, soczewicę i przyprawy zarówno kojarzące się z kuchnią włoską (oregano), jak i azjatycką (kurkuma, kmin rzymski, kolendra). Aby danie było bardziej sycące i pełniło funkcję obiadu polecam podawać je z makaronem ryżowym.

sobota, 12 stycznia 2019

SAŁATKA Z BURAKÓW, CIECIORKI I JARMUŻU

Wracam do blogowania po długiej przerwie i mam nadzieję, że nie zabraknie mi zapału, by znów regularnie gotować, robić zdjęcia i publikować przepisy (tzn. do tej pory też gotowałam, ale nie miałam czasu i weny do robienia zdjęć i pisania). W związku z tym, że moja absencja związana była z kończeniem studiów i pisaniem pracy inżynierskiej, a od listopada już jestem obronionym, świeżo upieczonym dietetykiem, to na pierwszy ogień idzie mega zdrowa sałatka w pięknym, ciemnoróżowym kolorze, który zawdzięcza buraczkom. 
Od teraz pod każdym nowym przepisem pojawi się krótka informacja na temat wartości odżywczych oraz właściwości zdrowotnych wybranych składników. Dajcie znać czy takie urozmaicenie się Wam podoba!

niedziela, 21 października 2018

BANANOWE SCONES (BEZGLUTENOWE, WEGAŃSKIE, BEZ CUKRU)

Bananowe scones: trochę ciasto, trochę ciasteczka, a trochę bułeczki. W niedzielny poranek nabrałam ogromnej ochoty na ciasto, więc po prostu je upiekłam. Jak dla mnie idealne, bo nie za słodkie, a podane z jogurtem kokosowym i dżemem porzeczkowym mogą nawet poudawać owsiankę! 

niedziela, 2 września 2018

TARTA BANOFFEE (WEGAŃSKA, BEZGLUTENOWA, RAW, BEZ CUKRU)

Ponieważ ostatnio trochę szwankuje mi zdrowie, postanowiłam na jakiś czas całkowicie przestawić się na dietę bezglutenową i bez laktozy. Przez to trochę podupadła moja kulinarna kreatywność. Na szczęście powoli wracam do formy i tworzę na przykład takie ciasta jak ta tarta bananowa. Mimo że pozbawiona jest kilku składników typowych dla ciast (cukru, glutenu, jajek, mleka), niczego jej nie brakuje - jest słodka, ma lekki krem "śmietankowy", owoce i kruchy spód. 
Jeśli chcecie trochę poczytać o surowych słodkościach, to zachęcam do przeczytania mojego artykułu w najnowszej Wróżce.

czwartek, 12 kwietnia 2018

SAŁATKA Z AWOKADO I GREJPFRUTA

Witaj wiosno! Choć w warzywniakach nie ma jeszcze zbyt wielu smacznych, wiosennych warzyw, to można zrobić sobie sałatkę z produktów "zimowych", która będzie tryskała kolorami kojarzącymi się ze słonecznymi, majowymi dniami. Polecam sałatkę z dodatkiem zielonego awokado i dla kontrastu (zarówno kolorystycznego, jak i smakowego) z cząsteczkami grejpfruta. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...