wtorek, 14 października 2014

PUDDING CHIA Z MANGO

Chia - jeszcze do niedawna nie miałam pojęcia  - co to takiego? z czym to się je? Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie spróbowała. Zakupiłam odrobinę, ponieważ chia nie należy niestety do najtańszych produktów. Okazała się naprawdę ciekawa, smaczna i... przede wszystkim zdrowa.
Inaczej nazywana jest szałwią hiszpańską. Podobno nasionami tymi zajadali się Aztekowie. Szczególnie polecana jest osobom uprawiającym sport (głównie biegaczom) ponieważ ma właściwości nawilżające organizm i zapobiega szybkiej utracie wody. Ze względu na wysoką zawartość pełnowartościowego białka i cennych kwasów omega-3, weganie i wegetarianie powinni zwrócić na tę roślinę szczególną uwagę. (Informacje na temat nasion chia zaczerpnęłam stąd.)

Składniki (na 1 porcję):

  • kawałek mango
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 100 ml mleka 2%
  • 2-4 łyżeczki nasion chia
  • łyżeczka miodu
  • szczypta kardamonu

Mleko podgrzać, rozpuścić w ciepłym mleku miód. Do mleka dodać jogurt i kardamon oraz mango. Zmiksować. Do mlecznego koktajlu dodać nasiona chia, przelać całość do słoiczka i odstawić do lodówki. Można taki pudding przygotować wieczorem i zjeść na śniadanie. Odpowiednią konsystencję osiągnie jednak już po mniej więcej 3 godzinach. Ten pudding świetnie smakuje sam, można jednak pokusić się o jakieś dodatki. Ja wkroiłam banana.

3 komentarze:

  1. pudding z chia jest świetny, ale fakt, że są to jednej z najdroższych ziarenek ;(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...