środa, 22 lipca 2015

SAŁATKA Z ARBUZEM, FETĄ I MIĘTĄ

Jestem zachwycona tym połączeniem. Słyszałam o tego typu sałatkach już od dawna, ale dopiero pierwszy raz udało mi się przyrządzić to danie. Przedstawiam sałatkę arbuzową w dwóch wersjach - z dodatkiem świeżego ogórka albo rukoli. Moja mama hoduje wiele odmian mięty. Do tego przepisu użyłam mięty marokańskiej. Orzeźwiająca sałatka na upalne lato!

Składniki:

  • gruby plaster arbuza
  • 2 świeże ogórki gruntowe lub pęczek rukoli
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • ok. 100 g fety lub sera typu bałkańskiego (można go kupić na przykład w Lidlu, przypomina prawdziwą fetę)
  • garść mięty 
  • sok z 1/2 cytryny
  • łyżeczka miodu

Najpierw pokroić cebulę w cienkie półplasterki i zalać ją sosem z cytryny i miodu. Odstawić na chwilę, a w tym czasie przygotować resztę składników. Arbuza pokroić w kostkę i pozbawić pestek. W podobną kostkę pokroić fetę. Ogórka pokroić w nieco drobniejszą kostkę. Miętę posiekać. 

Zamiast ogórka można użyć pęczek rukoli. Mnie bardziej smakowała wersja z ogórkiem.


Wskazówka:

Podstawowe składniki to ARBUZ + FETA + MIĘTA + CZERWONA CEBULA oraz sos na bazie miodu i  soku z cytryny. Można pokombinować z różnymi dodatkami. Moim zdaniem im mniej dodatków, tym lepiej, ale jeden czy dwa dodatkowe nie zaszkodzą. Super będą pasowały:
  • uprażone w piekarniku lub na patelni i posiekane orzechy włoskie
  • rukola
  • ogórek
  • awokado 

1 komentarz:

  1. ja do tej pory jadłam tylko wersję zubożoną, czyli arbuz i feta, najsampierw podchodziłam jak do jeża, ale koniec końców uszy mi się trzęsły, gdy wcinałam ;D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...