czwartek, 6 stycznia 2011

Siała baba mak... pierwszy post w 2011 roku

Bułeczki pszenne z makiem w wersji mini


Jest to pierwszy wpis w tym roku. Czy mam w związku z tym jakieś noworoczne postanowienia? Raczej nie... Nadal będę starała się dość regularnie zamieszczać tu swoje przepisy i postaram się, żeby może były one bardziej oryginalne.

Życzę Wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku 2011!



To bardzo prosty przepis na pyszne pszenne bułeczki. Otóż ciasto zrobiłam według przepisu na parowańce. Użyłam jednak suszone drożdże (7 g) a nie świeże, a  z powstałego ciasta uformowałam dwa razy więcej bułeczek, czyli 16 i ułożyłam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Po wyrośnięciu (może to trwać trochę dłużej niż 30 minut) posmarowałam je rozmąconym jajkiem i posypałam makiem. 


Bułeczki piekłam w piekarniku rozgrzanym do 220 st. C z termoobiegiem przez 5 minut, a następnie w 200 st. C przez kolejne 5 minut (do 10).

3 komentarze:

  1. bułeczki z ciasta na pampuchy? zapowiada się ciekawie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealne na śniadanie ze słodkimi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak. bułeczki są doskonale zarówno ze słodkimi dodatkami jak i z wytrawnymi, np. z jakimś dobrym serkiem pleśniowym :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...