niedziela, 21 sierpnia 2011

MARCEPAN Z ZIEMNIAKÓW

Przepis znalazłam tu. Od razu podkreślam, że należy trzymać się przepisu, przynajmniej tak mi się wydaje. Ja nie do końca zachowałam proporcje i moje "marcepany" wyszły bardziej miękkie niż powinny. Ale i tak było smacznie. Część "marcepanowych" pralinek obtoczyłam w kakao, a część w wiórkach kokosowych.




Składniki:


  • 0,5 kg ugotowanych  ziemniaków,
  • 0,5 szklanki cukru,
  • 75 g masła,
  • 2 -3 opakowania aromatu migdałowego ( ja dodałam 1),
  • ok. 250 g kaszki manny błyskawicznej ( lub więcej),
  • kakao i wiórki kokosowe do posypania pralinek.



W rondelku rozpuść masło z cukrem. Podgrzej.
Do masła dodaj przeciśnięte przez praskę lub zmielone w maszynce ziemniaki.
Stale mieszając dodawaj stopniowo kaszkę mannę oraz aromat migdałowy.




Dodatkowo do takiego "marcepanu" można dodać trochę zmielonych migdałów, alkohol (najlepiej likier amaretto).
Odstaw masę do wystygnięcia. Kiedy stężeje formuj z niej niewielkie kulki i obtaczaj je w kakao oraz w wiórkach kokosowych. Pralinki należy przechowywać w lodówce. 
Deser naprawdę efektowny i oryginalny!

7 komentarzy:

  1. Przepis wart naśladowania, ostatnio przepadam za wariacjami z ziemniakiem w roli głównej. Skusze się i na ten przepis:))

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam, dodałam jeszcze masy marcepanowej

    OdpowiedzUsuń
  3. aj...lubię..lubię taki "marcepanki":)

    OdpowiedzUsuń
  4. widziałam już jedną z wersji wcześniej :) zawsze bawiły mnie marcepanowe "ziemniaczki" ale to jest dopiero fajne :) ziemniaki udające marcepanowe "ziemniaczki " czad :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow, świetne są! muszę je koniecznie zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  6. my to nazywamy 'kartofelki' - moja mama je uwielbia, w życiu bym nie powiedziała że z ziemniaków są hahaha teraz wiem skąd ta nazwa

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałam kiedyś przepis ,lata temu mi zaginął, nie myślałam że znajdę go w internecie

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...