niedziela, 14 sierpnia 2011

Smaki dzieciństwa #4: zupa ogórkowa

Zupa ogórkowa


Kolejna zupa z cyklu "smaki dzieciństwa". A Wam jakie zupy najbardziej zapadły w pamięć? W dzieciństwie na pytanie: "Jaka jest twoja ulubiona zupa?", bez dłuższego zastanawiania się odpowiadałam "ogórkowa!". Teraz mój gust nieco się poszerzył, ale nadal zupę ogórkową uwielbiam.


Składniki:


6 kiszonych ogórków,
2 litry bulionu warzywnego,
ugotowana marchewka, pietruszka i seler (z bulionu) pokrojone w kostkę,
4 ziemniaki,
kwaśna śmietana + łyżka mąki,
duże ilości koperku,
sól i pieprz do smaku.

Ugotuj bulion z włoszczyzny dodając do niego kilka ziaren jałowca i ziela angielskiego oraz liście laurowe.
Osobno ugotuj ziemniaki pokrojone w kostkę.
Do czystego bulionu dodaj starte na tarce o dużych oczkach ogórki, wraz z odrobiną soku, żeby zupa była kwaśniejsza. Dodaj ugotowane ziemniaki, oraz jarzyny pokrojone w kostkę.Na koniec dodaj do zupy kwaśną śmietanę (najlepiej 18 %) i wymieszaną z łyżką mąki. Dodaj dużo koperku.
Ja doprawiam jeszcze dużą ilością świeżo mielonego pieprzu, bo uwielbiam kiedy zupa jest nie tylko kwaśna, ale i pikantna :)

13 komentarzy:

  1. uwielbiam! koniecznie z ryżem:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. ojej, a ja z ryżem nigdy ogórkowej nie jadłam... muszę to kiedyś wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, tylko dlaczego nie na rosołku?

    ..................
    http://dietadlafaceta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie,z ryżem brzmi dziwnie ale trzeba wszystkiego spróbować. Ogórkowa razem z pomidorówką są u mnie cały czas na pierwszym miejscu:). Czasami z lenistwa kupuję gotowy przecier ogórkowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogórkowa i pomidorowa...zdecydowanie:) teraz do obu dodaje kurkumę ale i tak zostaja dla mnie babcinymi smakami:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno już nie jadłam ogórkowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. od kilku dni chodzi za mną taka ogórkowa z dzieciństwa :) chyba w tym tygodniu jej się nie oprę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak pomidorowa i ogórkowa to najbardziej pamiętne zupy dzieciństwa i zarazem moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem dość wiekowym panem i jadłem wiele zup tego typu ale TAKIEJ dobrej jeszcze nie.
    jest to zdanie całej rodzinki.w tej chwili robię kolejną
    z poszanowaniem Z....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi bardzo miło, że moje przepisy doceniane są przez kolejne osoby :)

      pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  10. ogorkowa jest lepsza, kiedy starte ogorki podsmazymy na patelni na lyzce masla przed wrzuceniem do zupy.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...