niedziela, 5 kwietnia 2020

SZYBKA PIZZA Z AWOKADO I JAJKIEM

Takie proste przepisy, jak ten często się przydają, gdy chcemy zjeść coś zdrowego, ale szybkiego. Również podczas pandemii koronawirusa bywają takie momenty. Ta pizza z awokado, to prawdziwy domowy fast food, który można jeść bez wyrzutów sumienia. Pizza z jajkiem idealnie pasuje na śniadanie.


Składniki (dla 1-2 osób):

  • 1 gotowy spód do pizzy lub tortilla (koniecznie sprawdź skład – powinny znajdować się w nim wyłącznie naturalne składniki, najlepiej tylko mąka, woda, sól, oliwa i drożdże)
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu cayenne
  • awokado
  • garść pomidorków koktajlowych
  • 1-2 jajka
  • kawałek żółtego sera lub 1 kulka mozzarelli
  • jogurt naturalny
  • ząbek czosnku
  • pęczek świeżej kolendry
Koncentrat pomidorowy dopraw odrobiną soli, oregano i pieprzem cayenne – możesz rozcieńczyć go dwiema łyżkami wody. Posmaruj sosem gotowy placek do pizzy, ułóż na nim plasterki awokado oraz pomidorki koktajlowe podzielone na połówki lub ćwiartki. Na środku pizzy wbij 1-2 jajka. Wierzch posyp startym serem żółtym lub porwaną mozzarellą. Wstaw do piekarnika na około 15 minut – ser powinien się rozpuścić, brzegi lekko zarumienić, a jajko dobrze ściąć. Podpowiedź: tę pizzę możesz również upiec na patelni (przykryj patelnię, żeby jajko się dobrze ścięło, a ser roztopił).
Podawaj z sosem czosnkowym (jogurt + rozgnieciony ząbek czosnku + szczypta soli i ewentualnie sok z cytryny) oraz posiekaną kolendrą. Jeśli nie przepadasz za kolendrą – możesz zastąpić ją szczypiorkiem.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...