czwartek, 3 czerwca 2010

Pizza i falafel... razem

Pizza z falafelem


W zasadzie jest to bardzo spontanicznie przeze mnie zrobiona pizza... z tego co akurat znalazłam w lodówce. Przepis na falafel umieszczę tu niebawem kiedy będę go robiła następnym razem.



Składniki dla 2 osób:

ciasto do pizzy (ja miałam kawałek zamrożonego ciasta,mniej więcej 1/2 ciasta do dużej pizzy),
3 kulki falafelu (można kupić gotowy, lub zrobić własny. Ja wykorzystałam własny zamrożony),
1/2 puszki pomidorów krojonych,
cebula,
oliwa z oliwek,
mozzarella,
 zioła prowansalskie,
świeże oregano,
sól, pieprz.

Na patelni należy rozgrzać olej i zeszklić cebulkę, następnie dodajemy do niej pomidory z puszki. Sos pomidorowy doprawiamy świeżym oregano solą i pieprzem, jeśli chcemy bardziej na ostro to można dodać ostrą papryczkę. Z ciasta, które miałam uformowałam dwa placki. Posmarować oliwą z oliwek, a następnie sosem pomidorowym. Na wierzchu układamy pokrojony w plasterki falafel oraz mozzarellę, posypujemy ziołami prowansalskimi. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 st. C przez około 15-20 minut (kiedy pizza osiągnie pożądany kolor).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...