piątek, 20 października 2017

SŁODKO BEZ CUKRU: CHRUPIĄCA GRANOLA FIGOWA

Śniadaniowe granole niestety często robione są z dodatkiem cukru, miodu lub syropów. Ta granola słodzona jest figami i można jeść ją bez wyrzutów sumienia! Jest to ostatni z przepisów prezentowanych przeze mnie tydzień temu na Hali Gwardii z okazji Słodkiego Tygodnia organizowanego przez Fundację Szczęśliwi Bez Cukru.

środa, 18 października 2017

SŁODKO BEZ CUKRU: PIERNIKOWE "CZEKOLADKI" Z INULINY

"Czekoladki" w cudzysłowie, ponieważ więcej w nich karobu, niż kakao czy czekolady. Mają orzechowy, delikatnie słodki smak i są lekko ciągnące. Można je zrobić w silikonowej foremce, by zyskały ciekawy kształt lub po prostu ulepić z nich kulki. 
Inulina to bardzo zdrowy zamiennik cukru. Choć nie jest tak słodka jak sacharoza, to świetnie sprawdza się w deserach. Jest prebiotykiem, czyli dobrze wpływa na naszą florę bakteryjną w jelitach. Więcej o zdrowotnych właściwościach inuliny napisałam w artykule opublikowanym na stronie Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru: Inulina - słodycz i prebiotyk w jednym

wtorek, 17 października 2017

SŁODKO BEZ CUKRU: CIASTO OWSIANO-DYNIOWE ZE STEWIĄ

W ostatni piątek miałam przyjemność uczestniczyć w świetnym wydarzeniu w niedawno otwartej Hali Gwardii - Słodkim Tygodniu Bez Cukru!W ramach tego wydarzenia wraz z Gosią z bloga 2 metry zdrowia  i z drużyną z Fundacji (Agnieszka i Natalia) przygotowałyśmy propozycje słodkości zrobionych ze zdrowych zamienników cukru. Wybrałam dla siebie  inulinę, stewię oraz suszone figi. Kto był i próbował słodyczy na pewno z niecierpliwością czeka na przepis.
Dziś przedstawię przepis na ciasto, które zniknęło najszybciej i chyba najbardziej smakowało. W końcu jest jesień, a to ciasto jest kwintesencją jesieni! Do tego jest zrobione z takich składników, że spokojnie można je jeść na śniadanie. W zasadzie jest to rodzaj pieczonej, dyniowej owsianki, ale nie smakuje jak zwykła owsiana papka, a jak najprawdziwsze ciasto!

niedziela, 1 października 2017

BUDDHA BOWL: BROKUŁ, TEMPEH, QUINOA, SOS POMIDOROWY

Wbrew pozorom buddha bowl to nic skomplikowanego, to świetny sposób na szybki i zdrowy obiad. Według mnie takie danie "jednomiskowe", skrzyżowanie obiadu i sałatki, to godny następca dań jednogarnkowych! Dzięki różnorodności składników taki posiłek zawiera w sobie wszystko czego potrzebujemy: białka, węglowodany, trochę tłuszczyku i warzywa. Do tego jedne składniki mogą być ugotowane, inne usmażone, a jeszcze inne surowe. Raj dla kubków smakowych!
Moja dzisiejsza propozycja obiadu, to w zasadzie rodzaj bardzo gęstej zupy pomidorowej z dodatkami.

niedziela, 27 sierpnia 2017

RECENZJA: PROJEKT ZDROWIE - SZWEDZKI PORADNIK INTELIGENTA

Dziś będzie trochę mniej o jedzeniu i gotowaniu, a trochę więcej o zdrowiu. Pewnie nie raz słyszeliście o zaletach aktywności fizycznej: że działa odmładzająco, poprawia pamięć i koncentrację, pozytywnie wpływa na układ krwionośny. Potwierdzenie tych tez oraz wiele więcej znajdziemy w książce napisanej przez dwóch szwedzkich lekarzy, A. Hansena i C. J. Sundberga - "Projekt zdrowie. Szwedzki poradnik inteligenta".

poniedziałek, 24 lipca 2017

STEK Z KALAFIORA

Grube, mięsiste, dobrze doprawione steki z kalafiora to znakomity dodatek do domowego obiadu. Typowo polskiego. Z surówką i ziemniaczkami albo z ulubioną kaszą. Moja mama, kilka tygodni temu, postanowiła przejść na wegetarianizm i właśnie dla niej zrobiłam taki obiadek. Naprawdę jej smakowało!

piątek, 14 lipca 2017

PIEROGI Z BOBEM I MASŁEM SZAŁWIOWYM

Ostatnio zrobiłam sobie dłuższą przerwę od pisania i fotografowania (nie od gotowania!). Przegapiłam sezon na szparagi czy rabarbar, nie mogłam przegapić sezonu na bób! Na szczęście jeszcze trwa. W ostatnią niedzielę postanowiłam ulepić i ugotować pierogi. Na początku miały być tylko ruskie, ale przy okazji wymyśliłam też pierogi z nadzieniem z bobu. Miesza się tu kilka smaków z rożnych stron świata, ale moim zdaniem finalnie wszystko do siebie pasuje.

wtorek, 11 lipca 2017

PUDDING CHIA Z SOSEM BANANOWO-TRUSKAWKOWYM (BEZ CUKRU)

Wiem, że sezon na truskawki zbliża się ku końcowi. Na pewno kupicie jeszcze gdzieś te przepyszne owoce w wersji świeżej, a jak nie, to przez okrągły rok można zajadać się mrożonymi i w tym przepisie jak najbardziej można użyć też mrożonych owoców. 

wtorek, 25 kwietnia 2017

LODY BANANOWE ZE SPIRULINĄ I Z POSYPKĄ AMARANTUSOWĄ

Chwilowa zmiana aury, więc może zaserwujmy sobie błyskawiczne, bananowe lody w kosmicznym kolorze! Świetnie wyglądają a do tego są megazdrowe, smaczne i mają kremową konsystencję. Ze spiruliną mam do czynienia dopiero od niedawna i dodawałam ją już do soków i koktajli, ale w takiej formie odpowiada mi najbardziej.

niedziela, 9 kwietnia 2017

WEGAŃSKI PASZTET Z GALARETKĄ I SOSEM BORÓWKOWYM

Elegancki pasztet bez pieczenia, idealny na wielkanocny stół. Pasztet miał przypominać tradycyjny, mięsny pasztet wątróbkowy, na wierzchu którego tworzy się warstwa tłuszczyku. Na wierzchu mojego pasztu jest delikatna, bulionowa galaretka, a w środku same warzywa i grzyby. Do tego kwaskowaty, owocowy sos. Mam nadzieję, że Wam posmakuje. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...