środa, 8 listopada 2017

KLASYCZNA ZUPA CEBULOWA (WEGAŃSKA)

Zupa cebulowa świetnie rozgrzewa w ponure jesienne i zimowe dni. Możecie sprawdzić sami, wystarczy ugotować garnek tej gęstej zupy, pełnej słodkawo-pikantnej cebuli, zwieńczonej chrupiącą grzanką z przepysznym, wegańskim serem z ziemniaka (prawda, że wygląda jak prawdziwy ser?). 

piątek, 20 października 2017

SŁODKO BEZ CUKRU: CHRUPIĄCA GRANOLA FIGOWA

Śniadaniowe granole niestety często robione są z dodatkiem cukru, miodu lub syropów. Ta granola słodzona jest figami i można jeść ją bez wyrzutów sumienia! Jest to ostatni z przepisów prezentowanych przeze mnie tydzień temu na Hali Gwardii z okazji Słodkiego Tygodnia organizowanego przez Fundację Szczęśliwi Bez Cukru.

środa, 18 października 2017

SŁODKO BEZ CUKRU: PIERNIKOWE "CZEKOLADKI" Z INULINY

"Czekoladki" w cudzysłowie, ponieważ więcej w nich karobu, niż kakao czy czekolady. Mają orzechowy, delikatnie słodki smak i są lekko ciągnące. Można je zrobić w silikonowej foremce, by zyskały ciekawy kształt lub po prostu ulepić z nich kulki. 
Inulina to bardzo zdrowy zamiennik cukru. Choć nie jest tak słodka jak sacharoza, to świetnie sprawdza się w deserach. Jest prebiotykiem, czyli dobrze wpływa na naszą florę bakteryjną w jelitach. Więcej o zdrowotnych właściwościach inuliny napisałam w artykule opublikowanym na stronie Fundacji Szczęśliwi Bez Cukru: Inulina - słodycz i prebiotyk w jednym

wtorek, 17 października 2017

SŁODKO BEZ CUKRU: CIASTO OWSIANO-DYNIOWE ZE STEWIĄ

W ostatni piątek miałam przyjemność uczestniczyć w świetnym wydarzeniu w niedawno otwartej Hali Gwardii - Słodkim Tygodniu Bez Cukru!W ramach tego wydarzenia wraz z Gosią z bloga 2 metry zdrowia  i z drużyną z Fundacji (Agnieszka i Natalia) przygotowałyśmy propozycje słodkości zrobionych ze zdrowych zamienników cukru. Wybrałam dla siebie  inulinę, stewię oraz suszone figi. Kto był i próbował słodyczy na pewno z niecierpliwością czeka na przepis.
Dziś przedstawię przepis na ciasto, które zniknęło najszybciej i chyba najbardziej smakowało. W końcu jest jesień, a to ciasto jest kwintesencją jesieni! Do tego jest zrobione z takich składników, że spokojnie można je jeść na śniadanie. W zasadzie jest to rodzaj pieczonej, dyniowej owsianki, ale nie smakuje jak zwykła owsiana papka, a jak najprawdziwsze ciasto!

niedziela, 1 października 2017

BUDDHA BOWL: BROKUŁ, TEMPEH, QUINOA, SOS POMIDOROWY

Wbrew pozorom buddha bowl to nic skomplikowanego, to świetny sposób na szybki i zdrowy obiad. Według mnie takie danie "jednomiskowe", skrzyżowanie obiadu i sałatki, to godny następca dań jednogarnkowych! Dzięki różnorodności składników taki posiłek zawiera w sobie wszystko czego potrzebujemy: białka, węglowodany, trochę tłuszczyku i warzywa. Do tego jedne składniki mogą być ugotowane, inne usmażone, a jeszcze inne surowe. Raj dla kubków smakowych!
Moja dzisiejsza propozycja obiadu, to w zasadzie rodzaj bardzo gęstej zupy pomidorowej z dodatkami.

niedziela, 27 sierpnia 2017

RECENZJA: PROJEKT ZDROWIE - SZWEDZKI PORADNIK INTELIGENTA

Dziś będzie trochę mniej o jedzeniu i gotowaniu, a trochę więcej o zdrowiu. Pewnie nie raz słyszeliście o zaletach aktywności fizycznej: że działa odmładzająco, poprawia pamięć i koncentrację, pozytywnie wpływa na układ krwionośny. Potwierdzenie tych tez oraz wiele więcej znajdziemy w książce napisanej przez dwóch szwedzkich lekarzy, A. Hansena i C. J. Sundberga - "Projekt zdrowie. Szwedzki poradnik inteligenta".

poniedziałek, 24 lipca 2017

STEK Z KALAFIORA

Grube, mięsiste, dobrze doprawione steki z kalafiora to znakomity dodatek do domowego obiadu. Typowo polskiego. Z surówką i ziemniaczkami albo z ulubioną kaszą. Moja mama, kilka tygodni temu, postanowiła przejść na wegetarianizm i właśnie dla niej zrobiłam taki obiadek. Naprawdę jej smakowało!

piątek, 14 lipca 2017

PIEROGI Z BOBEM I MASŁEM SZAŁWIOWYM

Ostatnio zrobiłam sobie dłuższą przerwę od pisania i fotografowania (nie od gotowania!). Przegapiłam sezon na szparagi czy rabarbar, nie mogłam przegapić sezonu na bób! Na szczęście jeszcze trwa. W ostatnią niedzielę postanowiłam ulepić i ugotować pierogi. Na początku miały być tylko ruskie, ale przy okazji wymyśliłam też pierogi z nadzieniem z bobu. Miesza się tu kilka smaków z rożnych stron świata, ale moim zdaniem finalnie wszystko do siebie pasuje.

wtorek, 11 lipca 2017

PUDDING CHIA Z SOSEM BANANOWO-TRUSKAWKOWYM (BEZ CUKRU)

Wiem, że sezon na truskawki zbliża się ku końcowi. Na pewno kupicie jeszcze gdzieś te przepyszne owoce w wersji świeżej, a jak nie, to przez okrągły rok można zajadać się mrożonymi i w tym przepisie jak najbardziej można użyć też mrożonych owoców. 

wtorek, 25 kwietnia 2017

LODY BANANOWE ZE SPIRULINĄ I Z POSYPKĄ AMARANTUSOWĄ

Chwilowa zmiana aury, więc może zaserwujmy sobie błyskawiczne, bananowe lody w kosmicznym kolorze! Świetnie wyglądają a do tego są megazdrowe, smaczne i mają kremową konsystencję. Ze spiruliną mam do czynienia dopiero od niedawna i dodawałam ją już do soków i koktajli, ale w takiej formie odpowiada mi najbardziej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...