środa, 11 stycznia 2017

CZERWONE CURRY Z KALAFIORA

Dziś mam dla Was pomysł na szybkie curry z kalafiora. Nie trzeba nawet dzielić go na różyczki. Trzeba tylko chwilę poczekać, żeby wszystko się ugotowało. No i wcześniej trzeba zamarynować kalafiora, ale to zajmuje chwilkę. Możemy na przykład posmarować go pastą curry przed wyjściem do pracy, wstawić do lodówki, a po powrocie szybko ugotować sycącą kolację!

poniedziałek, 9 stycznia 2017

LEKKIE PONIEDZIAŁKI: WANILIOWA OWSIANKA Z MANGO I JABŁKOWYM KARMELEM

Dzisiejsze poniedziałkowe śniadanie jest warte grzechu! Zimna waniliowa owsianka z gorącymi dodatkami. Całość pięknie pachnie i smakuje egzotycznie. W całym domu roznosi się intensywnie jabłkowy zapach karmelu i słodycz pieczonego mango. Takie poniedziałki to ja lubię!

niedziela, 8 stycznia 2017

MAGICZNY SKŁADNIK: KAROB

Kolejnym magicznym składnikiem, który warto mieć w wegetariańskiej szafce kuchennej jest karob, czyli mączka chleba świętojańskiego - sproszkowane suszone strąki rośliny o nazwie szarańczyn strąkowy. Dobrze wychodzi mu udawanie kakao, a na dodatek jest od niego zdrowszy i słodszy. Ale do rzeczy: czym może pochwalić się karob, a czego brakuje w kakao?

czwartek, 5 stycznia 2017

KAROBOWY MUS Z AWOKADO

Ten deser wygląda bardzo grzesznie, a w rzeczywistości jest zdrowy i nie zawiera wcale cukru, nie zawiera nawet czekolady, ani kakao... Jest natomiast tak samo pyszny i "czekoladowy", jak wygląda! Do tego robi się go błyskawicznie, więc świetnie nadaje się na szybkie śniadanie lub na zaskakujący deser dla niespodziewanych gości. 
Zamiast kakao użyłam karobu, który ma lekko słodki smak, więc jestem pewna, że nawet bez dodatku ksylitolu deser będzie dobrze smakował. Krem ten pełen jest zdrowych tłuszczów, ponieważ oprócz awokado znajduje się w nim też sezamowa pasta tahini. 

wtorek, 3 stycznia 2017

NAJPROSTSZA SAŁATKA Z OGÓRKA

Zdaję sobie sprawę, że o tej porze roku świeży ogórek nie jest najzdrowszym warzywem, jednak ta sałatka jest tak pyszna, że nie mogę się powstrzymać, żeby jej od czasu do czasu nie schrupać. Pasuje jako dodatek do potraw w stylu chińskim. 

poniedziałek, 2 stycznia 2017

LEKKIE PONIEDZIAŁKI: SHAKE Z PERSYMONĄ I KURKUMĄ

Nowy rok najlepiej zacząć słodko, ale lekko! Dziś proponuję pyszny 5-składnikowy koktajl bez dodatku cukru. Jego słodycz pochodzi wyłącznie z owoców. Dzięki kurkumie zyskuje on nie tylko piękny, intensywnie żółty kolor, ale też zdrowotne właściwości. Mogłabym go pić codziennie, zamiast kawy ;)

wtorek, 27 grudnia 2016

KRAKERSY WIELOZIARNISTE I SALSA Z ANANASA

Dziś przedstawiam Wam dwa przepisy na zdrowe przekąski. Do tego są banalnie proste w wykonaniu! Salsa pasuje do wegetariańskich burgerów, a krakersy są idealne do pochrupania przed telewizorem. Oba przepisy przydadzą się na Sylwestra.

środa, 21 grudnia 2016

KORZENNY PUDDING CHIA Z DYNIĄ I POMARAŃCZĄ

Deser, który sprawdzi się na zdrowe, świąteczne śniadanie. Ma intensywnie korzenny aromat i, mimo że jest bez cukru, ma bardzo słodki smak. Kwaśne pomarańcze przełamują słodycz, a ich zapach podkreśla korzenną nutę. 

wtorek, 20 grudnia 2016

PASZTET Z PESTEK DYNI

Święta Bożego Narodzenia w wegedomu nie mogą odbyć się bez dobrego, bezmięsnego pasztetu. W tym roku proponuję pasztet z pestek dyni i kaszy jaglanej. Składa się z niewielu składników dobrze się kroi i nie jest za suchy. Najlepiej smakuje z pestkami granatu (zakochałam się w tym połączeniu).

poniedziałek, 19 grudnia 2016

LEKKIE PONIEDZIAŁKI: SAŁATKA Z BURAKAMI Z MIODOWYM SOSEM

Sałatka, która sprawdzi się na lunch w pracy, ale też na świąteczny stół. Wygląda bardzo wiosennie, ale jest to jak najbardziej zimowa potrawa. Buraki, jabłka, soczewica, kasza... no i liście zielonego groszku u mnie, ale bez problemu można zastąpić je ulubionymi kiełkami (np. słonecznika), roszponką lub rukolą. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...